fredag, november 03, 2006

Cape Town calling

Så var vi ferdig med field visit nr. 2 og vi er seks uker på vei av de tre månedene...

Nå er det straks helg, vi skal snart av sted til der vi skal bo:
Amiena ("sjefen" vår"): You’re going to stay at the Y (les: YWCA)
Meg: Aah, the Y.
Amiena: But not the Y you have been to before. Another Y.
Meg: Why?
Amiena: That’s why. It’s a bigger Y, and the other Y was full.

Som sagt, vi drar straks – derfor blir det kort innlegg…

Kort oppsummering: Vi har vært i Ceres siden forrige mandag kveld (siden vi ikke rakk bussen) til for noen timers tid siden. Ceres ligger i et fruktdistrikt hele byen er ganske avhengige av den. Vi har vært mye på fabrikker, både juicefabrikken, eplepakkingfabrikken og tørket frukt-godterifabrikken har blitt avlagt visitter.
Også skoler har det gått tjue på dusinet i... hvor mange rektorer vi har snakket med og hvor mange ganger vi har hørt ”Good morning Achil and Ossy” fra overfylte klasser er for meg ukjent.
Vi har også vært med på en slags ungdomsledertrening. Artig sak det å late som man var 13-15-åringer som spurte om pubertet og ”sex og sånn”.
Vi har også møtt borgermesteren i hennes hjem. Hun serverte oss til og med – hva annet vi vente – lokal juice!

Så etter nesten to uker med mye frukt og juice venter nå det britiske kostholdet på the Y.

Store klemmer fra Ossy og Lynn (som vi ble kalt)

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym hostet frem...

velkommen tilbake til sivilisasjonen og det deilige, engelske kostholdet... :)
I Oslo er det snø i marka, noe som kom kastet på meg litt kjapt.. Syns liksom just vi gikk i t-skjorter, jeg...
Skal på middag til Caroline i kveld. blir koselig. Ha det fint så lenge!
klem fra kusine-Ingunn

16:44  
Blogger Ragne Marie hostet frem...

Eyo.
Er det mange kakerlakker i SA? Mina har blitt en djevel paa a drepe dem. Jeg fremmedgjoer meg fra hele situasjonen og staar paa en stol i fornektelse.
Kozemose, Ragne.

22:02  
Blogger Åsmund hostet frem...

Kakelakker er et fremmedord. Det er i stor grad ogsa mygg, lover, giraffer, neshorn, tigre, elefanter, slanger og edderkopper.

Pingviner, struts og ekorn derimot...

Jeg synes det hores koselig ut med sno, men sikre kilder sier at na er snoen pa vei bort, og da er noen-og-tyve grader og bla himmel ikke a forakte.

08:48  
Blogger Unknown hostet frem...

God morge min gode venn! Skrev en hilsen til deg på den andre bloggen din. Stusset litt på at du ikke skrev en døyt fra SA..men nå skjønner jeg alt så mye bedre. Kult å lese. Få med deg Krugerparken før du drar. Eksotisk opplevelse! Nå regner jeg med du blir en fast leser av bloggen min. Spennende nyheter fra øya... Blod er tykkere enn vann. Vi treffes igjen, brother!

13:49  

Legg inn en kommentar

<< Home