fredag, september 29, 2006

Traditional food, baby!

Paa SCAT-kontoret jobber det to norske bortsett fra Aashild og meg, nemlig Anne Britt og David. I gaar hadde de ansvaret for aa fikse lunch til resten av staben, og Anne Britt som nylig hadde faatt besok fra Norge hadde sorget for et skikkelig norsk maaltid.

Meny:
- Sour cream-pouridge with cinemon, sugar and butter
- Salty meat
- Browncheese
- Blueberryjam
- "A little piece of Norway"

Selvsagt var det litt kaos hvordan dette skulle spises. Hva skulle kombineres? Hva var dessert?

Selv om vi forklarte saa godt vi kunne, ble det noen underlige kombinasjoner. Min favoritt er da James som hadde en skive brod med blaabaersyltetoy og brunost (so far, so good...)
Paa toppen av dette la han en skive maarepolse som ble dekket av et lite lag med rommegrot. Til slutt krydret han hele sulamitten med rikelige mengder kanel og toppet kunstverket med noen rosiner.
Etterpaa sa han til meg at maten fikk han til aa svette...

Ellers var inntrykket at vi nordmenn spiser veldig sot og tung mat. Mange skulle onske at det var mulighet for en liten blund.

Ikke overraskende var melkesjokoladen mest populaer.

I dag er det Aashild og min tur til aa vaere med paa det mest sorafrikanske som finnes, en braai. (grillfest)

Til slutt anbefaler jeg alle som har muligheten til aa sjekke ut Traditonal Food av Black Debbath.

PS: Nytt telefonnr: +27 794477018 - send meg gjerne en melding!

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym hostet frem...

Brunost er det værste som finnes. Punktum. Men jeg har opplevd at sjokoladen er populær jeg og.

15:17  
Blogger Tone hostet frem...

Hei aasmund=) maa jo bare si et lite heisann fra nicaragua. Haaper du koser deg masse, og at du ikke blir spist opp av löver eller noe annet skummelt(kakerlakker?)... klemz:-)

21:25  
Anonymous Anonym hostet frem...

så artig! ;)

01:04  
Anonymous Anonym hostet frem...

... du får slå til med noen av dine glansnumre innen norsk kokkekunst en dag ... så blir de enda mer forvirra!

21:27  
Blogger Kristin Storrusten hostet frem...

Åsmunds matvaner... Jeg sier ikke mer enn
http://home.no/kristinst/Bilde%20063.jpg

11:54  
Blogger Tine hostet frem...

Haha! Så gøy!

Nordmenn i utlandet er min favoritt:)

15:47  
Anonymous Anonym hostet frem...

Kristin/Åsmund: Hva fabian er de brune kablene på det rundstykket??

04:31  
Anonymous Anonym hostet frem...

Haha! Gode minner fra russetiden:)
Iversen: det er nugatti fra en sånn liten klemmetubesak.
Godt å lese at du er fremdeles i live Åsmund! Bølgen!

10:15  
Anonymous Anonym hostet frem...

Hallo Åsmund! Håper du har det knall! Var det noen som prøvde å lage brunost-toast el? (gjerne med paprika også..) El er det bare en viss litt sær amerikaner? Uansett..Savner deg masse!
mosekos!

17:56  
Anonymous Anonym hostet frem...

Hehe, lol, jaja, stakkars afrikanere, presser i seg rare retter og prøver å være høflige:P hehe. håper du har det fett, husk hva du lærte i løvefraløpingskurset før du dro nå da... :P

09:06  
Anonymous Anonym hostet frem...

jeg savner deg enormt mye nå... <3

00:50  

Legg inn en kommentar

<< Home