søndag, september 24, 2006

Ranet

Det var forferdelig aa se paa.
De slo, de spente han i bakken, se sparket og de slo han i hodet med kolle.

Aasshild og jeg hadde bare gaatt bortover gata. Plutselig var det en person paa hver side av meg og sa "Give me your wallet. Give me your cell-phone" i en meget aggresiv tone.\
Noen hadde oppdaget hva som var i ferd med aa skje, og provde aa faa tak i de tre som ranet meg.
Etter en del kamp kom han som hadde tatt mobilen min seg unna. Han med lommeboka var ikke like heldig.

Det var forferdelig aa se mennesklig brutalitet i aksjon.
Jeg kan kjope meg ny mobil.
Jeg kan skaffe venners nummer igjen (eller faa nye venner)
Jeg kan takle timene paa politistasjon og papirarbeidet for aa faa forsikring.

Men jeg kommer aldri til aa glemme lyden eller synet av kolle mot skalle...

Da vi skulle ta taxi hjem, traff vi en av de som banket opp tyven.
Han spurte om vi var OK og sa "we beat him up for you" med samme selvfolgelighet som om han nettopp hadde baaret en koffert for oss...

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym hostet frem...

hallo!!!!? er du allerede blitt rana??? syns du skriver veldig lettfeldig om dette... kusina di er mildt sagt i sjokk...!! Håper det går bra med deg. Skjønner at det må ha vært ille og sett på da de slo ham... Fy søren! Håper du har det bra. Mange klemmer fra Ingunn, kusina

14:09  
Anonymous Anonym hostet frem...

Dette var ikke særlig beroligende for mamman i Oslo ... men du er like hel forstår jeg, og mobilen kan erstattes. Skjønner godt at nærkontakten med vold var opprivende - selv om det heldigvis ikke var du som var offer for den. Vi hadde jo snakket om det .. faren for å bli ranet er stor... men gi dem hva som helst bare de ikke rører DEG! Vær forsiktig ... enda mer forsiktig enn du er! Glad i deg, sønn - glad du er like hel! TAKE CARE! ... og ja: blogger er for mødre - har fått godkjenning før avreise! Stor klem fra meg!

16:48  
Anonymous Anonym hostet frem...

kjøp deg pepperspray.....

16:53  
Blogger Kristin Storrusten hostet frem...

Ja, blogger er for mammalesning. Kan det ikke leses av mamma, bør det ikke legges ut på internett uansett.

Var hjemom i helgen og så VL-intervjuet. Barsk du var. Bare ikke barske seg for ranere! Gi dem alt hva du har!

23:48  

Legg inn en kommentar

<< Home