onsdag, september 27, 2006

Fotball, trafikk og flytting

Heisann alle der hjemme!

Etter en langhelg paa YWCA-hjemmet kom vi i gaar endelig vekk fra den britsike stilen der. Vi motte SCAT-crewet (scatties) som gav oss en hjertelig mottakelse og vi har som sagt flyttet. Naa bor vi hos Anthea og hennes familie som bestaar av mannen Lester "the Handyman" og Joshua paa 1 1/2 aar.
De ble helt satt ut da de i gaar spurte hva jeg skulle ha i kaffen og jeg svarte "nothing, thanks" Ingen drikker kaffen svart her. Melk og tonnevis med sukker er en minst like viktig del av kaffekoppen.

Sakte men sikkert begynner jeg ogsaa aa venne meg til venstrekjoringa her, men det er fortsatt litt ekkelt aa se saa mange biler i motsatt kjorefelt og jeg blir fortsatt sliten i nakken av aa krysse gata. Selv om jeg naa i det miste ser til riktig side naar jeg skal krysse gaten, sier instinktet mitt meg at noe er riv ruskende galt.

Paa mandag var vi paa et flott arrangement.
De som saa ofte blir oversett og ignorert fikk der all oppmerksomhet paa en utelukkende positiv maate. Jeg snakker selvsagt om
"Homeless World Cup"
Med en Gatsby (indisk fastfood) i haanden fikk vi med oss storkampen mellom Sor-Afrikas hjemlose mot Brasils gatebeboere.

Brasil vant med sifrene 6-5 etter aa ha levert en imponerdende sluttspurt.

Ellers staar alt bra til, jeg har ikke blitt ranet igjen og gleder meg til vi skal paa "field trip" til sondag.


Varme klemmer fra Aasmund.

1 Kommentarer:

Blogger Ragne Marie hostet frem...

Aamund!! Vi blir redde for dere i Rape Town.. Jeg sier bare en ting: HOOOLD BRILLAN! Hvis ikke er du ille ute.. Vi svetter oss gjennom dagene og legger oss klokka ni, det er helt sykt. Tenker masse paa alle sammen som er rundt omkring paa jorda! Det er saa rart. Ellers var det jo litt av en coincidence at dere saa Tande-P. Det er ikke hver dag man ser to saa uber-trivelige folk.
Take care og hils Aashild masse!
kozze

21:21  

Legg inn en kommentar

<< Home